Plusresan

En resa genom IVF:er, graviditet, lungemboli, komplikationer, Pylorusstenos, operation i Uppsala och det oändligt lyckliga slutet.

Farbror Doktorn igen!

Fast nu var det en kvinnlig, tack och lov! Och duktig var hon!

I söndags började det mola i min rygg. Asch, min vanliga gamla skräprygg tänkte jag och trodde att det var ett ryggskott på gång. Igår började det mola väldigt mycket i magen. På sen-eftermiddagen gjorde det så ont att jag hade svårt att gå utan att det kändes som att något skulle tryckas sönder. Jag hade lite lätt feber och blev sängliggande från 17.00. Eftersom det stod i papperen att man ska kontakta Kvinnokliniken om man får ont i magen alternativt feber efter hysteroskopin så sökte jag dom hela eftermiddagen, men det var bara upptaget. Därför ringde jag 1177 för att höra hur jag skulle göra. Dom tyckte att jag skulle åka in till Akuten, men först skulle dom kontakta bakjouren och ringa tillbaka till mig. Service! Dom ringde och berättade att det var såna köer på Akuten att det var bättre att jag kom in till jourläkare imorgon (idag) klockan 08.00. Så fick det bli!

Tyvärr var det väldigt lång väntetid, men en dam hade väntat hela natten på Akuten, så jag hade ändå tur att jag slapp det. Jag fick lämna urinprov och blodprov och efter tre timmar fick jag komma in till Doktorn. Dom frågade och undersökte och så blev det två pencillinkurer i sju dagar. Flagyl tre gånger om dagen och Cefadroxil två gånger om dagen. Dom sa att dom kunde ana lite vätska i buken, vilket tyder på irritation, men tyvärr gick det inte att se helt klart hela vägen i livmodern (två läkare försökte). Det gjorde ont när dom undersökte så dom satte in antibiotika så att det inte blir ärrbildningar i livmodern av en eventuell infektion.

Jag som hade sagt att jag skulle komma till jobbet ca 09.00 fick ha sms-kontakt och till slut berätta att jag inte kommer alls idag. Imorgon ska vi på Kick-off till ett Vildmarkshotell så det känns skönt att vila upp sig och få igång pencillinkuren. Däremot får jag se mig om i stjärnorna efter den där kalla ölen till grillningen imorgon kväll OCH vin på 50-årsfest på fredag. Nu blir det nyktra fester, men det går det också. Om inte annat mår man bra när man vaknar dagen efter.

Så var det med det. Nu är det väl bara att krya på mig.. Något sådant! 🙂

Single Post Navigation

En tanke på “Farbror Doktorn igen!

  1. marie skrev den :

    Hej jag gogglade och hittade dig =) jag tar lutinus nu och hade min instättning för fem dagar sedan, skit vilka biverkniningar jag har. Det var om dessa som gjorde att jag sökte efter info och det fick jag ju här hos dig =) Jag har alla biverkningar man kan ha.
    Jag har också fibro, kanske de det har en del i det hela?
    Är liksom du född 71 men har tyvärr inte inte de ägg resurserna som du har, jag fick fram bara ETT ÄGG och det det är dessutom lite långsamt, det är nu placerat i min livmoder efter provrörsbefruktning. Så vi har bara en chans, annars gäller hela proceduren igen. Jag funderar på när vet man att ägget fastnat eller ej, vet du det? Det finns ju inga garentier men har det fastnat så kan man ju pusta lite lite lite …

Lämna en kommentar